کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر
کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر

برگزاری آزمون ویژه کتابداران

کتابداران سراسر خوزستان در این هفته درگیر آزمونهای متعدد دوره های ضمن خدمت هستند. از ابتدای هفته جاری تا روز چهارشنبه مورخ 92/12/07 آزمونهای دوره های آموزشی شامل اخلاق و احکام کارمندی ، تجوید و روخوانی قرآن ، ادبیات کودکان و نوجوانان و ... از طریق شبکه کتابخوانان حرفه ای برگزار می گردد و کتابداران مشغول آزمون ها می باشند

مسابقه نقاشی ویژه کودکان برگزار شد

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر گفت: اولین مسابقه نقاشی ویژه کودکان توسط داره کتابخانه های عمومی در شهرستان خرمشهر برگزار شد.

محمدی پارسا گفت: مسابقات نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان در گروه سنی خردسال کودک و نوجوان با هدف ترغیب و تشویق کودکان و نوجوان به مراجعه به کتابخانه های عمومی و مطالعه برگزار شد.

وی افزود: این مسابقات با اطلاع رسانی که از قبل انجام شده بود با استقبال خوب کودکان و نوجوانان و خانواده های آنها همراه بوده است که خوشبختانه فضای شاد و دلنشین برای کودکان فراهم شد که بالغ بر 150 نفر از کودکان و نوجوانان شهرستان در این مسابقات شرکت کرده اند.  

محمدی پارسا افزود: در این مسابقات از هر گروه سنی به پنج نفر از برگزیدگان جوایزی از سوی اداره کتابخانه های عمومی اهداء شده است و همچنین آثار برگزیدگان جهت شرکت در مسابقات استانی به اداره کل کتابخانه های عمومی استان ارسال شده است.

وی افزود: برندگان مسابقه نقاشی شامل 26 نفر از مجموع دو مسابقه و از گروههای سنی مختلف 2 تا 14 سال بوده است که جوایز آنها پس از داوری هیئت داوران اهداء شد.

همچنین محمدی پارسا رئیس اداره ، در حاشیه این مسابقه افزود که این اداره آمادگی راه اندازی کتابخانه های عمومی و مشارکتی در نقاط مختلف خرمشهر بویژه مناطق محروم را دارد و خیرین و علاقمندان در صورت در اختیار داشتن حداقل 60 مترمربع  فضا جهت راه اندازی کتابخانه عمومی مشارکتی می توانند از طریق این اداره اقدام نموده و در جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مردم خرمشهر بخصوص کودکان و نوجوان و جوانان با همراهی این اداره گام بردارند.

فرماندار خرمشهر خبر داد کتابخانه عمومی شهدای مینوشهر بازسازی کامل خواهد شد


 فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی خرمشهر از بازسازی کامل و احداث کتابخانه عمومی شهدای مینوشهر در سال 93 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان، عبدالله حسینی فرماندارخرمشهر در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بر لزوم توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی در شهرستان تاکید کرد و گفت: ساخت و راه اندازی کتابخانه عمومی در مناطق مختلف خرمشهر از برنامه های این شهرستان می باشد که در حال پیگیری هستیم.

وی افزود:از آنجاییکه ساختمان کتابخانه عمومی شهدای مینوشهر غیر قابل استفاده و در حال ویران شدن است، مشکل ساختمان مخروبه این کتابخانه از محل اعتبارات مناطق هم جوار سازمان منطقه آزاد اروند در سال 93 مرتفع  خواهد شد.

حسینی گفت: در سال آینده طبق برنامه زمان بندی ساختمان فعلی کتابخانه عمومی شهدای مینوشهر تخریب و ساختمانی در خور شان منطقه مینوشهر ساخته خواهد شد.

همچنین در ادامه رحیم محمدی پارسا رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهرگفت:  با توجه به پیگیریهای این اداره جهت جذب کمک های مادی و معنوی از شرکت ها و سازمانهای مختلف و همچنین جذب کمک های مردمی و خیرین جهت افزایش فعالیتهای فرهنگی و جانبی کتابخانه ها ، شرکت نیشکر و شرکت آرد خرمشهر و شرکت نفت و گاز اروندان پیشرو این اقدام شدند.

وی افزود: این شرکتها مبلغ  15 میلیون ریال  جهت اجرای برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی که شامل جوایز مسابقات فرهنگی و برنامه های جانبی کتابخانه ها بوده است ، پرداخت کردند.

محمدی پارسا در پایان گفت: شهرستان خرمشهر در حال حاضر دارای 7 باب کتابخانه عمومی، 2726 عضو و 76074 جلد کتاب می باشد.

بخش نابینایان کتابخانه شهید شریف به مکان مناسبی منتقل گردید

بخش روشندلان کتابخانه شهید شریف که در هفته کتاب سالجاری در آبان ماه افتتاح گردیده بود به محل مناسبی در کتابخانه مذکور نقل مکان نمود. این جابجایی جهت رفاه حال روشندلان عزیز جهت تشکیل کلاسها و جلسات گوناگون و ایجاد مباحث گروهی انجام شد.

بخش نابینایان این کتابخانه از همشهریان روشندل خرمشهری دعوت به عمل می آورد تا با عضویت در این بخش از خدمات و برنامه های گروهی و فردی این بخش بهره مند گردند.

بخش مرجع کتابخانه شهید شریف مجزا شد

پیرو بخشنامه های ارسالی از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، کتابداران کتابخانه شهید شریف اقدام به جداسازی بخش مرجع کتابخانه از مخزن اصلی نمودند. مجزا بودن بخش مرجع کتابخانه به اعضا این امکان را می دهد تا در فضایی آرام و به دور از رفت و آمد به مطالعه کتب مرجع بپردازند. اهمیت این امر به این دلیل است که اکثر مراجعین کتب مرجع محققین و دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد و جهت تکمیل پروژه ها و پایان نامه هایشان می باشد.