کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر
کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر

کتاب «شهرم درامان نیست» مورد نقد و بررسی قرار گرفت

به مناسبت هفته دفاع مقدس؛
کتاب «شهرم درامان نیست...» مورد نقد و بررسی قرار گرفت
http://www.khozestanpl.ir/Portal/Picture/ShowPicture.aspx?ID=cbb39937-8d0c-48ce-8ad1-1dc0ccb81a55
 
به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر کتاب «شهرم در امان نیست» دربرگیرنده خاطرات خواهران رزمنده مقاومت ۴۵ روزه خرمشهر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، کتاب «شهرم در امان نیست» دربرگیرنده خاطرات خواهران رزمنده مقاومت 45 روزه خرمشهر اثر عبدالصاحب رومیزی پور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، اداره کتابخانه های عمومی، مشارکت امور بانوان فرمانداری ویژه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

در این نشست که مسؤولان، کتابداران، بسیجیان علاقه مند به کتاب و کتابخوانی و اصحاب رسانه در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر نیز حضور داشتند، منتقدان به نقد و بررسی جلد دوم «کتاب شهرم در امان نیست» پرداختند.

در این باره محمدی پارسا، رییس کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر در معرفی این کتاب از سوی منتقدان تصریح کرد: کتاب «شهرم در امان نیست» دارای نثری شیوا و روان که در آن سعی شده گوشه ای از حماسه سازی ها و رشادت های خواهران رزمنده برای نسل حاضر معرفی و بازگو شود.

رییس کتابخانه های عمومی شهرستان خرمشهر انتقال مضامین به ویژه برای قشر جوان را یک مزیت مهم کتاب «شهرم در امان نیست» دانست و گفت: دراین کتاب گردآورنده سعی کرده نقش مسجد جامع خرمشهر را به عنوان حیات شهر و محور مقاومت رزمندگان اسلام از زبان راویان به خواندگان معرفی نماید.

این مقام مسؤول گفت: نویسنده دراین کتاب تلاش کرده است تا رشادت ها و ایثارگری های خواهران ررمنده را در 45 روز مقاومت خرمشهر به تصویر بکشد و نسل نوجوان و جوانان را با حماسه سازان دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا سازد.

همچنین عبدالصاحب رومیزی پور، مؤلف کتاب «شهرم در امان نیست» با تشکر از نقدهای صورت گرفته بر کتاب گفت: هدف از چاپ و انتشار این کتاب مستندسازی مقاومت 45 روزه خرمشهر و معرفی اسطوره های مقاومت خرمشهر به جامعه است.

 این مؤلف کتاب عنوان کرد: قطعا هر اثر در خود ایرادات و نواقصی دارد و فایده و اثرات مثبت نقد کتاب معایب و نواقص آن کتاب را به سمت بهتر و غنی تر شدن در چاپ های بعدی هدایت می کند.

در پایان این نشست از چهار خواهر رزمنده «کبری عارف زاده، سیکنه حورسی، نرگس بندری زاده، سنیه محمدی زاده»، نویسنده کتاب و منتقدان حاضر با اهداء لوح سپاس قدردانی به عمل آمد

آیین قلک شکنی قلک مهر حسینی در کتابخانه های عمومی خرمشهر برگزار شد

 

 

 همزمان با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان در خرمشهر؛ آیین قلک شکنی قلک مهر حسینی در کتابخانه های عمومی خرمشهر برگزار شد در این آیین که اعضاء کتابخانه های عمومی ، کتابداران و محبان و عاشقان حسینی حضور داشتند از اولین قلک مهر حسینی توسط رییس اداره کتابخانه های عمومی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر به صورت نمادین رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوستان و به نقل از رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر اولین دوره آیین قلک شکنی قلک مهر حسینی در کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار و از اولین قلک مهر حسینی توسط رییس اداره کتابخانه های خرمشهر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت نمادین رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور اعضاء کودک، نوجوان و بزرگسال کتابخانه های عمومی برگزار گردید بیش از 50 قلک شکسته و عواید و نذورات آن جمع آوری گردید.

محمدی پارسا رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر ادامه در این باره گفت: طرح قلک مهر حسینی طرحی نو، خلاقانه، عاشقانه، حسینی و خودجوش است که با هدف تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکزی فعال در اجرای مراسمات فرهنگی مذهبی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبیین قیام عاشورا و اربعین حسینی برای اولین بار در کتابخانه های عمومی برگزار شده است

محمدی پارسا ادامه داد: قرار است از عواید این طرح در زمینه برگزاری سوگواره و مسابقات کتابخوانی ، راه اندازی ایستگاه های مطالعه در مناطق محروم، اهدای بسته های فرهنگی عاشورایی به کودکان و نوجوانان محروم و .... بهره برداری شود.

وی افزود : در پایان هر دوره نذورات جمع آوری شده از قبل این طرح و همچنین طرحهای اجرا شده آن  ، به اعضای طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر در پایان گفت: با اجرای آیین قلک شکنی نام نویسی برای دوره دوم این طرح نیز توسط اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر آغاز گردیده است.