کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر
کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر

آیین قلک شکنی قلک مهر حسینی در کتابخانه های عمومی خرمشهر برگزار شد

 

 

 همزمان با ایام سوگواری سالار و سرور شهیدان در خرمشهر؛ آیین قلک شکنی قلک مهر حسینی در کتابخانه های عمومی خرمشهر برگزار شد در این آیین که اعضاء کتابخانه های عمومی ، کتابداران و محبان و عاشقان حسینی حضور داشتند از اولین قلک مهر حسینی توسط رییس اداره کتابخانه های عمومی و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر به صورت نمادین رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوستان و به نقل از رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر اولین دوره آیین قلک شکنی قلک مهر حسینی در کتابخانه های عمومی این شهرستان برگزار و از اولین قلک مهر حسینی توسط رییس اداره کتابخانه های خرمشهر و رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت نمادین رونمایی شد.

در این مراسم که با حضور اعضاء کودک، نوجوان و بزرگسال کتابخانه های عمومی برگزار گردید بیش از 50 قلک شکسته و عواید و نذورات آن جمع آوری گردید.

محمدی پارسا رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر ادامه در این باره گفت: طرح قلک مهر حسینی طرحی نو، خلاقانه، عاشقانه، حسینی و خودجوش است که با هدف تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکزی فعال در اجرای مراسمات فرهنگی مذهبی و ترویج فرهنگ کتابخوانی و تبیین قیام عاشورا و اربعین حسینی برای اولین بار در کتابخانه های عمومی برگزار شده است

محمدی پارسا ادامه داد: قرار است از عواید این طرح در زمینه برگزاری سوگواره و مسابقات کتابخوانی ، راه اندازی ایستگاه های مطالعه در مناطق محروم، اهدای بسته های فرهنگی عاشورایی به کودکان و نوجوانان محروم و .... بهره برداری شود.

وی افزود : در پایان هر دوره نذورات جمع آوری شده از قبل این طرح و همچنین طرحهای اجرا شده آن  ، به اعضای طرح اطلاع رسانی خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر در پایان گفت: با اجرای آیین قلک شکنی نام نویسی برای دوره دوم این طرح نیز توسط اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر آغاز گردیده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد