کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر
کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه عمومی شهید شریف

کتابخانه برتر خرمشهر

زندگینامه شهید شیخ محمد حسن شریف قنوتی




زندگینامه شهید شریف قنوتی

محمد حسن شریف قنوتی در سوم تیر 1313 در اروندکنار در خانواده روحانی به دنیا آمد . مقدمات علوم اسلامی را در آبادان فرا گرفت . سپس به حوزه علمیه بروجرد رفت و دوره سطح و اول خارج را نزد آیت ا.. نجفی به پایان رساند سپس به حوزه علمیه قم عزیمت نمود و با شرکت در درس های امام خمینی و آیت ا.. گلپایگانی به درجه اجتهاد رسید .

در قم هم زمان با کسب علم ، مبارزات سیاسی علیه رژیم شاه را نیز آغاز کرد و پس از پایان درس برای تبلیغ به اردکان فارس اعزام شد .ایشان در آن منطقه محروم به فعالیت های عمرانی و اجتماعی پرداخت و خیلی زود در قلب مردم جا باز کرد .

 وی پس از قیام 15 خرداد 1342 فعالیت های سیاسی خود را علیه رژیم شاه گسترش داد و سرانجام به عنوان روحانی افراطی و طرفدار امام خمینی (ره ) دستگیر ء زندانی و محکوم به اعدام شد . اما چندی بعد پس از تهدید و اخطار طوائف شیراز و  اردکان آزاد ولی ممنوع المنبر شد .

بعد ازآن شیخ شریف بار دیگر توسط ساواک دستگیر شد و تحت سخت ترین شکنجه ها قرار گرفت .اما پس از مدتی دوباره آزاد شد . وی  پس از آزادی از بند رژیم در سال 1355 به بروجرد عزیمت نمود . در آنجا فعالیتهای ضد رژیم وی چنان وسعت گرفت که مجددا دستگیر و به زندان اهواز فرستاد شد. در زندان نیز افشاگری او علیه رژیم بقدری شدت گرفت که باعث آزادی او از زندان شد .

 شیخ شریف پس از آن به بروجرد رفت و فعالیتهای انقلابی خود را ادامه داد  تا آنجا که به رهبر انقلاب بروجرد معروف شد .

وی تا پایان سال 1358 در سنگر انقلاب خدمت کرد و اوایل سال 1359 به عنوان نماینده ویژه دادستان انقلاب اسلامی بروجرد مشغول به خدمت شد.

او پس از اطلاع یافتن از شروع تهاجم  سراسری ارتش عراق بلافاصله تلاش خود را آغاز و در بروجرد به جمع آوری نیرو و امکانات برای اعزام به جبهه اقدام کرد . شیخ حمایت و تلاش بسیاری را برای پشتیبانی از مدافعان خرمشهر و رساندن آب و غذا و سلاح و مهمات به آن ها و انتقال مجروحان و شهدا به پشت جبهه می کند .

با تلاش ها و تدابیر شیخ شریف ، خرمشهر چند بار از سقوط حتمی نجات می یابد  و منطقه صد دستگاه چندین بار از اشغال ارتش عراق آزاد می گردد و اشغالگران به عقب رانده می شوند.

یکی از افسران اسیر عراقی می گوید :  ما قصد داشتیم خرمشهر را سه ، چهار روزه تصرف کنیم و حتی خوزستان را بگیریم اما مطلع شدیم که در خرمشهر یک شیخ لجوجی هست که جوانان و مردم را هدایت می کند و مانع پیشروی نیروهای عراقی و سقوط خرمشهر شده است .

بدانید اگر عراقی ها به این شیخ دست پیدا کنند او را قطعه قطعه خواهند کرد . شیخ شریف بارها برای روحیه دادن به مدافعان خرمشهر و برای جلوگیری از کاهش انگیزه رزمندگان و برای مقاومت ، دلایل ایستادگی و جلوگیری از سقوط خرمشهر را بیان می کرد و می گفت : شما برای خدا می جنگید کسی که برای خدا می جنگد ماًیوس نمی شود چون هدفش اسلام است اعتقاد شیخ این بود که خرمشهر بهشت است هر کس نتوانند از این فضا استفاده کند باخته است .

شیخ شریف سرانجام در سال 24 مهر 1359 پس از اقامه نماز ظهر و عصر در بازگشت از آبادان و در مسیر مسجد جامع  مقابل ساختمان بنیاد شهید فعلی در خیابان چهل متری به دست دشمن افتاد و به دست عده ای از مزدوران ارتش عراق به نحوی فجیع و دردناک  به آرزوی دیرینه اش شهادت نائل شد و افتخار اولین روحانی شهید دفاع مقدس را از آن خودکرد .

                                                                  روحش شادو یادش گرامی باد






 

«پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند» مهدی مرادی نقد می‌شود

اداره کتابخانه های عمومی خرمشهر برگزار میکند


جلسه نقد


پوست دیگر نمی تواند مخفی ام کند


مجموعه شعر


مهدی مرادی



زمان برگزار پنج شنبه 30/مرداد /93 ساعت 6عصر

 

مکان فلکه فرمانداری کتابخانه عمومی شهید شریف

 

ازعموم علاقمندان دعوت به عمل میآید


 

دیدار صمیمانه نماینده مردم اهواز سید شکر خدا موسوی با مدیر کل ومعاونین وکارشناسان اداره کتابخانه ها

دیدار صمیمانه سید شکر خدا موسوی نماینده مردم

شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی

با مدیر کل، معاونین، مسئولین و کارشناسان اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان

سیدشکر خدا موسوی: توجه به بحث کتاب یک نوع جهاد است

لفته منصوری: رشد 38 درصدی کتابخانه های عمومی خوزستان در سال1
393



رشد 38 درصدی تعداد کتابخانه های عمومی استان در سال 1393

دیدار صمیمانه نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان، معاونین مدیر کل ، مسئولین و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان در محل دفتر مدیر کل با موضوع بررسی وضعیت کتابخانه های عمومی شهرستانهای اهواز، باوی، حمیدیه و کارون برگزار شد.

در  این جلسه لفته منصوری، مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان در دیدار نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با خادمان کتاب، گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان ارائه داد و گفت: کتابخانه های عمومی نسبت به دیگر نهادهای فرهنگی دارای تفاوت های جدی هستند.

وی با بیان اینکه نهاد کتابخانه های عمومی  برنامه محور بوده و دارای سند چشم انداز 20 ساله و نقشه راه است، افزود: ما باید تا سال 1404 در خوزستان به ازای هر 100 نفر هشت متر مربع فضای کتابخانه ای و 400 جلد کتاب داشته باشیم و از هر 100 نفر 35 نفر عضو کتابخانه های عمومی گردند.

منصوری با اشاره به رشد و توسعه مداوم و پیشرفت فیزیکی و افزایش کمی و کیفی کتابخانه ها طبق سند چشم انداز توسعه، تصریح کرد: در خوزستان طی دو سال اخیر تعداد کتابخانه های عمومی از فروردین 91 تا 93، از 153 باب به 214 باب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در این زمینه 38 درصد رشد داشتیم که این آمار در کشور رشد 12 درصدی را نشان می دهد، اضافه کرد: در شاخص زیربنا از 76 هزار متر مربع در سال 91، به 99 هزار مترمربع در سال 93 رسیده و رشد 11 درصدی را نشان می دهد در حالی که در کشور هفت درصد رشد داشته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خوزستان، عنوان کرد: همچنین در تعداد اعضای کتابخانه نیز از 179 هزار عضو در سال 91 به 199 هزار نفر افزایش داشتیم که در این شاخص خوزستان 11 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به مقایسه رشد تعداد کتاب در کتابخانه های عمومی خوزستان، اذعان داشت: در این بخش از یک میلیون و 500 هزار جلد کتاب در سال 91 به 2 میلیون و 300 هزار جلد در سال 93 رسیدیم که در این شاخص خوزستان 47 درصد و کشور 26 درصد رشد داشته است.

وی در خصوص اعتبارات مصوب و تخصیص یافته به کتابخانه ها طی سال های 90 تا 93، بیان کرد: اعتبار مصوب در سال 90، 49 میلیارد ریال، سال 91، 63 میلیارد ریال، سال 92، 80 میلیارد ریال بوده ولی امسال این میزان به 38 میلیارد ریال کاهش یافته است.

منصوری، با تاکید بر اینکه با کاهش اعتبار مصوب نمی توانیم طبق برنامه زمان بندی به سند چشم انداز 20 ساله کتابخانه های عمومی در خوزستان دست یابیم، یاد آور شد: ضروریست مسئولان استان جهت ارتقای جایگاه کتابخانه های عمومی در این زمینه همکاری کنند.